Original title:
Jóga pro děti v předškolním období jako doplnění pohybové a taneční výchovy
Translated title:
Yoga for children of preschool age as a complement of physical and dance education
Authors:
Gajerová, Vítězslava ; KŘENKOVÁ, Mahulena (advisor) ; RINOWSKI, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá jógou pro děti a jejím možným prolnutím do pohybové
a taneční výchovy dětí předškolního věku. Dílčím tématem diplomové práce je popis problematiky nedostatku aktivního pohybu u dětí předškolního věku. Předškolní věk dítěte je v diplomové práci rozebrán z hlediska vývojové psychologie a z hlediska vývoje pohybových schopností dětí v tomto věku.
Hlavním bodem diplomové práce je použití jógy pro děti do pohybové a taneční výchovy dětí předškolního věku. V diplomové práci je jóga obecně rozebrána
z hlediska dějinného a kulturního vývoje. Diplomová práce se snaží hodnotit efektivitu a možnost propojení pohybové a taneční výchovy s jógou pro děti.This diploma thesis deals with yoga for children and its possible use in physical and dance education for children of preschool age. A subtheme of this diploma thesis is to describe the issue of lack of active movement at preschool children. Preschool age is analyzed in the point of view of ontogenetic psychology and in the point of view of physical possibilities of children in this age.
The main theme of this diploma thesis is to use yoga for children of preschool age into physical and dance education. In this diploma thesis is yoga in its general meaning analyzed in the point of view of historical and cultural development. This diploma thesis tries to evaluate the effectivness of possible permeation of physical and dance education with yoga for children.
Keywords:
děti; jóga; psychologie; tanec; taneční pedagogika
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8106