Original title:
Béla Bartók a jeho Suite Paysanne Hongroise
Translated title:
Béla Bartók and his Suite Paysanne Hongroise
Authors:
Nešverová, Anna ; VÁLEK, Jiří (advisor) ; PIVODA, Radomír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Béla Bartók a jeho "Suite Paysanne Hongroise" pojednává o životě
Bély Bartóka, o jeho sběru lidových písní, sběratelských cestách a o skladbě Suite Paysanne Hongroise pro flétnu a klavír. První kapitola se zabývá výhradně skladatelovým životem a jeho skladatelským vývojem. Druhá kapitola je věnována sběru písní a zejména tomu, jak Bartók při sběru lidových písní postupoval, k čemu ho písně inspirovaly a jak provázely celý jeho život. Závěrečná kapitola se zabývá skladbou "Suite Paysanne Hongroise" se zaměřením na verzi pro flétnu a klavír. Na konci práce je zařazena obrazová a notová příloha. Na přiloženém CD je také původní nahrávka písní, ze kterých Bartók při skládaní "Suite Paysanne Hongroise" vycházel.The Bachelor's thesis "Béla Bartók and his Suite Paysanne Hongroise" describes the
Bartók's life, his folksong collecting, collecting trips and the composition "Suite Paysanne
Hongroise" for flute and piano. The first chapter is focused on composer's life and his
musical development. Second chapter describes folksong collecting and especially Bartók's approaches during the folksong collecting and influence of folksongs to his music. The final chapter is focused on "Suite Paysanne Hongroise" in version for flute and piano. Pictures and scores are viewed in the appendix at the end. Bartók's authentic recordings of folksongs are on the enclosed CD.
Keywords:
Bartók, Béla, 1881-1945; flétna; hudba; hudba pro flétnu; hudba pro jednotlivé hudební nástroje; lidová hudba; lidové písně; sběratelé
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8103