Original title:
Stratégia firmy Agrofert na vybraných zahraničných trhoch
Translated title:
Strategy of the company Agrofert in selected foreign markets
Authors:
Tamaškovičová, Natália ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Novanský, Peter (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca je zameraná na spoločnosť Agrofert Holding, a.s. Ide o voľné holdingové zoskupenie, ktoré združuje viac ako 230 spoločností, pôsobiacich v oblasti chémie, poľnohospodárstva, potravinárstva, pozemnej techniky a biopalív na českom trhu, s významným vplyvom v strednej Európe. V prvej časti je opísaný vývoj spoločnosti od založenia po súčasnosť, spôsob jej budovania, vízie budúceho vývoja a strategické oblasti jej pôsobenia. Druhá časť je venovaná trhom agrokomodít a hnojív, dopadom finančnej krízy na tieto trhy, trendom ich vývoja a pôsobeniu spoločnosti Agrofert na nich. Posledná časť je zameraná na SWOT analýzu spoločnosti Agrofert na domácom - českom trhu a jej vývoznú, dovoznú i obchodnú stratégiu a postavenie na vybraných zahraničných trhoch.Práce je zaměřena na společnost Agrofert Holding, a.s. Jde o volné holdingové zoskupení, které sdružuje více než 230 společností, působících v oblasti chemie, zemědělství, potravinářství, pozemní techniky a biopaliv na českém trhu, s významným vlivem ve střední Evropě. V první části je popsán vývoj společnosti od založení po součásnost, způsob jejího budování, vize budoucího vývoje a strategické oblasti jejího působení. Druhá část je věnována trhům agrokomodit a hnojiv, dopadům finanční kríze na tyto trhy, trendům jejich vývoje a působení společnosti Agrofert na nich. Poslední část je zaměřena na SWOT analýzu společnosti Agrofert na domácím - českém trhu a její vývozní, dovozní i obchodní strategii a postavení na vybraných zahraničních trzích.This thesis is focused on the company Agrofert Holding, a.s. It is a free holding unifying more than 230 companies, operating in the field of chemistry, agriculture, food-processing industry, ground technologies and agrofuels in the Czech market, with a great influence in the central Europe. The first part of the thesis is a description of the development of company from its floatation to present, of its creation principles, vision of the future and a description of company's strategic fields of activity. The second part is dedicated to the markets of agrocommodities and fertilizers, to impacts of financial crisis on these markets, to the trends of their development and operation of Agrofert company in these markets. The last part of the thesis is focused on the SWOT analysis of the company Agrofert in its domestic - Czech market and its export, import and business strategy and position in selected foreign markets.
Keywords:
agriculture; agrocommodities; fertilizers; agrokomodity; hnojiva; zemědělství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21819