Název:
Využití některých psychologických principů v rámci zvyšování efektivity cvičení hry na housle
Překlad názvu:
Application of some psychological Principles for the Purpose of reaching Increase in Effectivenes of violin Practice
Autoři:
Pustějovský, Ondřej ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této písemné práce je poukázat na některé psychologické principy (potažmo strategie), které mohou houslistům pomoci ke zvýšení efektivity cvičení.
Tato písemná práce se zabývá především následujícími psychickými prvky v procesu přípravy veřejné interpretace hudebního díla na houslích: řízením pozornosti, intencionalitou a disciplinovaností.
Tyto psychické prvky se prolínají všemi kapitolami. Hlavní kapitoly nesou názvy: Divergentní myšlení, Plánování, Paměť, Soustředění pozornosti v souvislosti s koordinací.
Myšlenky na teoretické úrovni autor práce doplňuje praktickými příklady a obrázky, které jsou obsaženy přímo v textu.
Všechny citace, jejichž původ není zcela jasný z kontextu, odkazují formou očíslování v horním indexu na použitou literaturu a prameny uvedené v poznámkách pod čarou v průběhu celého textu.
Myšlenky zde obsažené jsou adresovány jak studentům, případně profesionálním houslistům, tak pedagogům.This thesis has the main purpose to enhance some psychological principles (possibly strategies) for making violin practice more effective.
The following mental elements of violin performance training are involved in all chapters: focusing and turning one´s attention, intentionality, discipline.
The main chapters are named: Divergent thinking, Planning, Memory, Focus of attention in the context of coordination.
Practical examples as well as illustrations are also involved ? right in the text.
Origin of some quotations is comprehensible from the context. The others reference the source below mentioned right on the equal pages.
Author adresses the involved ideas to students, alternatively professional violinists as well as to violin pedagogues.
Klíčová slova:
hra na housle; hudba; hudební psychologie; metodika hry
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8024