Original title:
Hudební umělecké školství v České republice
Translated title:
Music Education in Czech republic
Authors:
Vávrová, Kateřina ; PIVODA, Radomír (advisor) ; VÁLEK, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Magisterská práce Hudební umělecké školství v České republice pojednává o hudebním školství v České republice od základního, středního až po vysokoškolské vzdělání. Dotýká se přijímacího řízení, průběhu studia, komorní hry, koncertů, soutěží, teoretických předmětů, studijních oborů, orchestrální a koncertní praxe, uplatnění studentů, budoucího zaměstnání a přináší vlastní názor na studium na Českých a Německých školách. Srovnává počet škol s Německem a Rakouskem, zamýšlí se nad celkovou situací ve školství a uplatněním v praxi. Porovnává způsob výuky na hudební škole, konzervatoři a na vysoké škole v České republice a v Německu.Master thesis "musical arts education in the Czech Republic" is about music education in the Czech Republic from primary, secondary to tertiary education. It affects the admission procedure, course of study, chamber music, concerts, competitions, theoretical courses, degree courses, orchestral and concert practice, the use of students, future employment and bringing their own opinion on the study of the Czech and German schools. It compares the number of schools with Germany and Austria, reflects the overall situation in the education and application in practice. Compares way of teaching at the music school, conservatory and university in the Czech Republic and Germany.
Keywords:
hudba; hudební instituce; hudební management; hudební pedagogika; hudební prostředí; hudební školy; kulturní politika; Německo; Rakousko; vzdělávací programy; vzdělávání (obecně); Česko
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7990