Název:
Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (MET)
Překlad názvu:
Cultural and market-economic Aspects of transmission Opera Performances from Metropolitan Opera in New York (Met)
Autoři:
Krejča, Tomáš ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (Met) si klade za cíl zmapovat jeden z produktů Metropolitní opery v New Yorku, produkt přímých přenosů operních představení ve vysoké kvalitě rozlišení obrazu, produkt Live in HD. Její snahou je zachytit vývoj úspěšného produktu uplatňujícího se na kulturním poli v době blízké jeho vzniku, zároveň však v dostatečném odstupu pro to, aby mohla zachytit jeho rozvoj a výkonnost. Komparuje podmínky uplatnění produktu (v širším kontextu fungování kulturního trhu) v USA a v ČR, objasňuje principy fungování produktu, zkoumá distribuční i propagační síť potřebnou k jeho šíření a poukazuje na určité prvky a momenty jako na zdroj možné inspirace pro kulturní trh v České republice. Tato práce je v českém prostředí v tomto rozsahu zatím ojedinělá.This B.A. thesis Cultural and market-economic aspects of transmission opera performances from Metropolitan Opera in New York(Met) aims to map one of the products the Metropolitan Opera in New York, the product of live broadcasts of opera performances in high quality image resolutin, the product Live in HD. Its aim is to capture the successful product development applying in the cultural field at a time close to his creation, but also a sufficient distance to enable him to capture the development and performance. Compares the conditions for applying the product (in the broader context of cultural functioning of the market) in theU.S. and Republic, explains the principles of operation of the product, examines the distribution and promotional network needed for its spread and points to certain elements and moments as a possible source of inspiration for the cultural market in the Czech Republic. This work is in the Czech Republic in this range yet unique.
Klíčová slova:
hudba; hudba a média; hudební management; Metropolitan Opera (New York, New York); opera; televize; televizní přenosy
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7914