Název:
Realizácia vnútorného trhu EÚ
Překlad názvu:
Realization of the EU Internal Market
Autoři:
Črep, Ivan ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce) ; Popovová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca má za cieľ ozrejmiť integračné aktivity v západnej Európe, popísať kroky smerujúce k vytvoreniu spoločného a neskôr vnútorného trhu ako základného kameňa európskej ekonomickej integrácie a možného prechodu k jej vyšším formám. Venuje sa realizácii vnútorného trhu po jeho spustení k začiatku roku 1993 cez dokumenty Európskej únie, ktorými sú jednotlivé komplexné stratégie EÚ, či stratégie alebo akčné plány vnútorného trhu doplnené o správy hodnotiace pokrok a nedostatky v ich napĺňaní. Na záver hodnotí súčasný stav vnútorného trhu a poskytuje analýzu jeho cieľov práve prostredníctvom vydaných dokumentov.Práce má za cíl ozřejmit integrační aktivity v západní Evropě, popsat kroky směřující k vytvoření společného a pak vnitřního trhu jako základního kamene evropské ekonomické integrace a možného přechodu k jejím vyšším formám. Věnuje se realizaci vnitřního trhu po jeho spuštění k začátku roku 1993 přes dokumenty Evropské unie, kterými jsou jednotlivé komplexní strategie EU, nebo strategie a akční plány vnitřního trhu doplněné o zprávy hodnotící pokrok a nedostatky v jejich plnění. Na závěr hodnotí současný stav vnitřního trhu a poskytuje analýzu jeho cílů právě prostřednictvím vydaných dokumentů.The aim of the work is to explain integration activities in the western Europe, describe steps heading to creation of a Common Market and then an Internal Market being the core part of the European economic integration. The work deals with realization of the EU Internal Market after 1993 according to official documents of the EU that can be divided into separate complex strategies of the EU, strategies and action plans for the Internal Market and the reports evaluating the success made and remaining imperfections. Consequently, the work assesses the current situation in the Internal Market and analyses its objectives according to published EU documents.
Klíčová slova:
ekonomická integrace; Evropa 2020; Lisabonská strategie; společný trh; Strategie pro vnitřní trh; vnitřní trh; Common Market; economic integration; Europe 2020; Internal Market; Internal Market Strategy; Lisbon Strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21792