Original title:
Marketingový audit ve vybrané firmě
Translated title:
Marketing audit in selected company
Authors:
ŠACHTA, Martin Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá provedením marketingového auditu u vybrané společnosti. Pro analýzu byla vybrána strojírenská společnost ENGEL Strojírenská spol. s.r.o. se sídlem v jihočeské Kaplici. Diplomová práce je rozčleněna na úvod a cíle, literární rešerši, charakteristiku společnosti, provedení samotného marketingového auditu, návrh řešení změn, závěr a seznam literatury. V literární rešerši je charakterizován marketing, mikro a makro prostředí, PEST analýza, Porterův model pěti sil, analýzy konkurentů a marketingový audit. V další části je provedena charakteristika vybrané společnost a stěžejní část práce se věnuje provedení samotného marketingového auditu. Je zde proveden audit marketingového prostředí, audit marketingové strategie, audit marketingové organizace, audit marketingových systémů, audit marketingové produktivity a audit marketingových činností. Potřebné informace jsou získávány prostřednictvím řízených rozhovorů s managementem společnosti. Na základě zjištění, které vyplynuly z marketingového auditu, je dán návrh řešení změn pro zlepšení stávající situace ve firmě. This thesis addresses the implementation of marketing audit in selected companies. For the analysis of the selected engineering company ENGEL Strojirenska ltd. based in the South Bohemian Kaplice. The thesis is divided into an introduction and objectives, literature review, characteristics, implementing marketing audit itself, solution design changes, conclusion and list of references. The literature review is characterized by marketing, micro and macro environments, PEST analysis, Porter's five forces model, competitor analysis and marketing audit. The next part is a characteristic of the chosen company and the bulk of the work is devoted to the implementation of the marketing audit itself. There is an audit of the marketing environment, marketing audit strategies, audit marketing organization, marketing systems audit, audit marketing audit productivity and marketing activities.The necessary information is collected through structured interviews with company management. Based on the findings that emerged from the marketing audit is given a proposal for changes to improve the current situation in the company.
Keywords:
audit; competitors analysis; Marekting; marketing audit; Porter's five forces model; STEP analysis; SWOT analysis.; analýza konkurentů; audit; Marketing; marketingový audit; Porterův model pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza. Citation: ŠACHTA, Martin. Marketingový audit ve vybrané firmě. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/35664