Original title:
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci
Translated title:
Education for employees in an organization
Authors:
Kučerová, Jana ; Stříteský, Marek (advisor) ; Šikýř, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce zpracovává téma vzdělávání zaměstnanců v organizaci. Je rozdělena do dvou částí -- teoretické a analytické. V teoretické části se zaměřuji na charakteristiku vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci a systém vzdělávání zaměstnanců, ve kterém charakterizuji čtyři fáze základního cyklu systematického vzdělávání v organizaci - identifikaci potřeb vzdělávání, plánování vzdělávání, realizaci vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání včetně měření jeho efektivity. Analytická část bakalářské práce obsahuje analýzu současného systému vzdělávání ve společnosti XY, rozdělenou do dvou rovin. První je strategická rovina obsahující kapitolu "Charakteristika společnosti XY a její zaměstnanecká struktura" a kapitolu "Postavení funkce vzdělávání ve společnosti XY", která se zabývá zakotvením koncepce vzdělávání ve společnosti XY a její provázaností s ostatními personálními činnostmi. Druhá rovina, systémová, je zaměřena na analýzu čtyř fází vzdělávacího cyklu ve společnosti XY se všemi jejich atributy. Na závěr uvádím krátké shrnutí poznatků z provedené analýzy a navrhuji doporučení ke zlepšení.The Bachelor thesis deals with the topic of education for employees in an organization. It is divided into two parts -- theoretical and analytical. The theoretical part is focused on the characteristics of training and development in the organization and the education system. The four phases of the basic cycle of systematic training in an organization are also characterised in this part. They are identifying needs of education, planning education, implementation of the training and it's evaluation, including measurements of it's efficiency. The analytical part of the thesis contains an analysis of the current education system in the company XY and is divided into two levels. First is the strategic level containing the chapter "Characteristics of the company XY and it's employment structure" and the chapter "Status of education in the company XY, which deals with the anchoring of the concept of education in the company XY and it's consistency with other HR activities. The second, system level focuses on the analysis of the four phases of education in the company XY, with all their attributes. In conclusion, I present a brief summary of the findings of the analysis and propose recommendations for improvement.
Keywords:
cycle of systematic training; education for employees; evaluation of education; identifying needs of education; implementation of education; planning education; cyklus systematického vzdělávání a rozvoje zaměstnanců; identifikace potřeb vzdělávání; plánování vzdělávání; realizace vzdělávání; vyhodnocování vzdělávání; vzdělávání zaměstnanců
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21572