Original title:
Využití zoorehabilitace v rozvoji předškolních dětí v prostředí mateřské školy
Translated title:
Animal assisted activities use in the development of preschool children in the kindergarten
Authors:
PEKHARTOVÁ, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o možnostech využití canisterapie v mateřské škole. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část nám vymezuje pojmy zoorehabilitace a canisterapie a nahlíží na vývoj dítěte v předškolním věku. V Mateřských školách jsou v dnešní době stále častěji integrovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami a metoda canisterapie by mohla být, kromě i možných pozitivních účinků terapie, vhodným mostem ke společnému sblížení dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s dětmi zdravými. Praxe nám poodhalí, zda jsou rodiče, ale i paní učitelky nakloněny této nové intervenci v podobě terapie se zvířaty.Bachelor work deals with possibilities of using canistherapy in kindergarten. Bachelor work is divided to two parts. Theoretical part defines terms as animal assisted therapy/activities, canistherapy and gives us overview about child evolution in pre-school age. Children with special educated needs are integrated in kindergartens much more often in time being and canistherapy could be convenient bridge between healthy children and children, who need special educated necessaries. Never less canistherapy has also general positive effects itself. Just the praxis will expose us, if parents and teachers will support this new intervention of therapy with animals.
Keywords:
animal assisted therapy/activities; canistherapy; inclusion; integration; therapy; canisterapie; inkluze; integrace; terapie; zoorehabilitace Citation: PEKHARTOVÁ, Petra. Využití zoorehabilitace v rozvoji předškolních dětí v prostředí mateřské školy. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/33875