Název:
Vztah rodiny a školy na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Relationships between family and primary school
Autoři:
KOMÁRKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce popisuje vztah rodiny a školy na 1. stupni základní školy v malém městě. Teoretická část se zabývá vysvětlením následujících pojmů: rodina, její typy a funkce, vývoj dítěte mladšího školního věku, škola a její funkce, vzdělávání na 1. stupni základní školy, vztah rodiny a školy, pravomoce a odpovědnost rodiny a školy, role rodičů ve vztahu ke škole, spolupráce školy a rodiny, její formy, komunikace mezi rodinou a školou. Praktická část je zaměřena na samostatné výzkumné šetření, které zachycuje spolupráci mezi rodinou a školou a to pomocí polostrukturovaného rozhovoru, který je uskutečněn s učiteli 1. stupně vybrané základní školy a s rodiči žáků 1. stupně této školy. Cílem kvalitativního výzkumu je objasnit, jaké jsou společné znaky této spolupráce, její způsoby, přínosy, jakou roli hrají rodiče ve vztahu ke škole a škola k rodině, jaké jsou zkušenosti rodiny a školy ze vzájemné spolupráce a do jaké míry ovlivňují rodiče výchovně-vzdělávací proces a chod školy.The presented bachelor's thesis describes the relationship between a family and a primary school in a small town. The theoretical part focuses on the explanation of following terms: family and its types and functions, development of a child of early school age, school and its functions, primary school education, relationship between a family and a school, powers and responsibilities of family and school, position of parents with respect to school, cooperation of family and school and its forms and communication between family and school. The goal of the practical part is to carry out a research in a form of a semi-structured interview between primary grade teachers of a basic school and the pupils´ parents. The aim of the qualitative research is to find the common features of the cooperation, its benefits, the position of parents with respect to school and vice versa and influence of the parents on the educational process of the school.
Klíčová slova:
dítě mladšího školního věku; rodina; spolupráce; škola; child of the early school age; cooperation; family; school Citace: KOMÁRKOVÁ, Petra. Vztah rodiny a školy na 1. stupni základní školy. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33565