Original title:
Poslech s porozuměním jako cílová řečová dovednost - analýza učebnic německého jazyka pro základní školy
Translated title:
Listening comprehension as a target language skill (skill of speech)- Analysis of German language textbooks for primary schools.
Authors:
ŠEBESTOVÁ, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je analýza poslechových cvičení zaměřených na poslech s porozuměním ve dvou vybraných učebnicích německého jazyka. Analýza má za úkol zjistit, kolik cvičení tyto učebnice nabízejí, zdali je jejich škála široká a o jaké typy se jedná. Teoretická část práce se zabývá problematikou poslechu s porozuměním jako základní řečové dovednosti, tedy charakteristikou poslechu s porozuměním. V praktické části jsou analyzována cvičení zaměřená na tuto řečovou dovednost ve dvou moderních učebnicích německého jazyka. Jedná se o učebnice Planet Kursbuch 2 a Macht mit! Učebnice němčiny pro základní školy a víceletá gymnázia, druhý cizí jazykThe main aim of this diploma thesis is analysis of listening exercises focused on listening comprehension in two chosen textbooks of German language. The aim is to find out how many exercises these textbooks offer, if their scale is wide, what are types of these exercises and if they are various. The theoretical part deals with listening comprehension as a basic language skill and its characteristic. In the practical part are analyzed listening exercises in two modern textbooks of German language, Planet Kurschbuch 2 and Macht mit!. Citation: ŠEBESTOVÁ, Jana. Poslech s porozuměním jako cílová řečová dovednost - analýza učebnic německého jazyka pro základní školy. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/26933