Original title:
Možnosti uplatnění badatelsky orientovaného vyučování v přírodovědě na venkovské škole
Translated title:
Possibilities of the application of the inquiry-based science education at a country school
Authors:
DAŇOVÁ, Dagmar Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce předkládá výsledky badatelsky orientovaného vyučování v přírodovědě na venkovské škole. Teoreticky srovnává běžné transmisivní vyučování s badatelsky orientovaným vyučováním a popisuje postup, úrovně, přínosy a omezení tohoto pedagogického směru.This master thesis presents the results of the inquiry-based science education at a country school. It compares the current coverage teaching with inquiry-based teaching in theory and describes the process, levels, benefits and limitations of this pedagogical approach.
Keywords:
Inquiry-based education; Badatelsky orientovaná výuka Citation: DAŇOVÁ, Dagmar. Možnosti uplatnění badatelsky orientovaného vyučování v přírodovědě na venkovské škole. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/26971