Original title:
Elipsa v jazyce španělských reklam
Translated title:
Elipsis in the language of Spanish advertising
Authors:
LUDVÍKOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je postihnout jazyková specifika španělských tištěných reklam - konkrétně elipsy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je představena reklama obecně; dále specifika jazyka reklam a využití řečnických figur v reklamě. V praktické části je provedena analýza sesbíraného vzorku. Závěry této analýzy slouží k objasnění hypotézy, jaké typy elipsy se v reklamách objevují, jaká slova se nejčastěji v reklamách vynechávají a s jakou frekvencí se elipsa v reklamách vyskytuje.The aim of the bachelor's work is to deal with the linguistic specifics of the Spanish printed advertising and specifically of the ellipsis. The work is divided into the theoretical part and the research. In the theoretical part is introduced advertising in general, also specifics of the language of advertising and the utilization of figures of the speech in advertising. In the research is executed analysis of collected samples. Conclusions of the analysis serve as a clarification of hypothesis, also as finding out which types of ellipsis could be detected in the advertising, which words are frequently leaved out and with which frequency ellipsis occurs in the advertising.
Keywords:
advertising; Ellipsis; figures of the speech; language of advertising; Elipsa; jazyk reklam; reklama; řečnické figury Citation: LUDVÍKOVÁ, Michaela. Elipsa v jazyce španělských reklam. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/30281