Original title:
Marketingový mix ve vybrané firmě
Translated title:
Marketing mix in a selected company
Authors:
HONSOVÁ, Eva Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza stávajícího marketingového mixu u vybrané firmy. Na základě zhodnocení provedené analýzy byly firmě podány návrhy na změny u vybraného marketingového nástroje. Podkladem pro tvorbu praktické části je literární rešerše, jejímž obsahem jsou teoretické poznatky z oblasti marketingu, zejména marketingového mixu. Marketingový mix zahrnuje čtyři marketingové nástroje (Produkt, Cena, Distribuce, Propagace), které celkově označujeme jako 4P.The aim of this work is to analyse marketing mix in the selected company. Based on the analysis there was created a plan of how to improve the current marketing mix. The theoretical part of my paper contains general theoretical background of marketing and especially the marketing mix. The marketing mix includes four marketing tools (Product, Price, Place, Promotion), which are generally referred to as 4P.
Keywords:
four marketing tools; marketing; marketing mix; place; price; product; promotion; cena; distribuce; marketing; marketingový mix; místo; produkt; čtyři marketingové nástroje Citation: HONSOVÁ, Eva. Marketingový mix ve vybrané firmě. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/32412