Original title:
Trh bioprodukty - spotřebitelské výzkumy
Translated title:
The market of organic food: consumer research
Authors:
VESELÁ, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce byla identifikace cenových, kvalitativních a časových priorit spotřebitelů ve vztahu k potravinám a vymezení postoje českých spotřebitelů k biopotravinám, resp. k jednotlivým biokomoditám. Prostřednictvím spotřebitelského průzkumu (realizovaného pomocí dotazníkového šetření) pak vymezení základních nákupních preferencí a motivačních faktorů/bariér.The main objective of this diploma thesis was to identify price, quality and the time priority of consumers in relation to food and to define the attitudes of the Czech consumers to organic food, respectively to individual bio commodities through a consumer research, then the basic shopping preferences and motivators/barriers.
Keywords:
distribution; marketing communication; marketing research; organic farming; organic food; subsidy; biopotraviny; distribuce; dotace; ekologické zemědělství; marketingová komunikace; marketingový výzkum Citation: VESELÁ, Michaela. Trh bioprodukty - spotřebitelské výzkumy. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/32000