Original title:
Moderní technologie v maloobchodě
Translated title:
Modern retail technology
Authors:
PINKASOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá moderními technologiemi v maloobchodě. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé přijímají moderní technologie v maloobchodě. Jaký je jejich názor na technologie, a jak je vnímají. Pro dosažení hlavních cílů byl použit marketingový výzkum (dotazníkové šetření), zaměřený především na moderní maloobchodní technologie určené zákazníkům a na moderní technologie používané ve světě. Následně byly zpracovány výsledky a návrhy na zlepšení.The bachelor thesis deals with modern technologies in retail. The main goal of this work is to determine how consumers adopt modern technology in retail. What is their opinion on technology, and how they are perceived. To achieve the main objectives was used marketing research (survey), focusing primarily on modern technology for retail customers and the advanced technology used in the world. Subsequently, the processed results and suggestions for improvement.
Keywords:
Cashback; contactless payments; electronic shelf price tags; information terminals; retail; self-checkout; weighing systems; bezkontaktní platby; Cashback; elektronické regálové cenovky; informační terminály; maloobchod; samoobslužné pokladny; vážící systémy Citation: PINKASOVÁ, Tereza. Moderní technologie v maloobchodě. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/31690