Original title:
Využití individualizace a diferenciace v hodinách fyziky
Translated title:
Use of Individualization and Differentiation in the Physics Lessons
Authors:
GARABIK, Bohumil Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje individualizaci a diferenciaci v našem školství. Práce vysvětluje pojmy individualizace a diferenciace, jednotlivé způsoby diferenciace, jejich možná úskalí, historii a využití diferenciace a individualizace v alternativních školách. Součástí diplomové práce je rozhovor s učitelem fyziky, analýza výročních zpráv základní školy a experiment. V rámci experimentu byl připraven nestandardizovaný diferencovaný didaktický test a anketa.The master's thesis focuses on individuation and differentiation in our education system. The present work explains the concepts of individualization and differentiation, various types of differentiation, their possible pitfalls, their history and the applications of differentiation and individuation in alternative schools. The thesis includes a conversation with a physics teacher, analysis of annual elementary school reports, and an experiment. The experiment included a non-standardized achievement test and a survey.
Keywords:
alternative schools; differentiation; Individuation; non-standardized achievement test; observation; Příhoda; structured interview; survey.; alternativní školy; anketa.; diferenciace; Individualizace; nestandardizovaný diferencovaný didaktický test; pozorování; Příhoda; strukturovaný rozhovor Citation: GARABIK, Bohumil. Využití individualizace a diferenciace v hodinách fyziky. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/30329