Název:
Hypermediální a interaktivní žurnalistika
Překlad názvu:
Hypermedia and interactive journalism
Autoři:
SKLENIČKOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Nástup digitálních technologií v druhé polovině 90. let minulého století výrazným způsobem ovlivnil povahu produkce, distribuce a konzumace žurnalistických obsahů: tištěná a audiovizuální média byla nucena přesunout své obsahy do online prostředí internetu; žurnalistická praxe získala výrazně multimediální charakter; došlo k rozvoji tzv. občanské/participatorní žurnalistiky; "tradiční" převážně jednosměrná komunikace se v mnoha ohledech proměnila na komunikaci typu všichni-všichni; objevila se řada hypermediálních a výrazně interaktivních projektů pohybujících se na hranici mezi žurnalistikou, dokumentarismem a aktivismem. Cílem bakalářské práce bude postihnout tyto klíčové trendy a popsat základní charakteristiky "nové" multimediální a hypermediální žurnalistiky. Úvodní část práce shrne základní rysy akademické reflexe těchto trendů, v druhé části se pak zaměří na představení některých vybraných on-line projektů, které tyto trendy reprezentují.The onset of digital technologies in the late 1990s significantly influenced the nature of production, distribution and consumption of journalistic content: the emergence of Internet has forced print and audiovisual media to go digital and transfer their content online; journalism has embraced the multimedia phenomenon; the so-called citizen or participatory journalism emerged; the traditional, mostly one-way communication has changed to all-to-all communication in many ways; a number of hypermedia and significantly interactive projects balancing on the boundary between journalism, documentary and activism have appeared. The purpose of the thesis is to investigate these key trends and to describe the basic characteristics of the new media journalism. The first part summarizes the basic features of academic reflection of these trends; the second part introduces some selected on-line projects which represent the stated trends.
Klíčová slova:
digitální žurnalistika; hypermédia; interaktivita; multimédia; nová média; digital journalism; hypermedia; interactivity; multimedia; new media Citace: SKLENIČKOVÁ, Kateřina. Hypermediální a interaktivní žurnalistika. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29438