Original title:
Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu
Translated title:
Destination of the Vimperk Region on the Tourism Market
Authors:
NOVOTNÁ, Nikola Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Vimpersko na základě situační analýzy, identifikace konkurenčních destinací, zjištění vnímání destinace a následné určení pozice destinace na trhu cestovního ruchu.Na základě analýze silných a slabých stránek byla identifikována konkurenční výhoda a dále byl navrhnut způsob jejího prosazování.The aim of this work was evaluation of primary and secondary destination offer of destination Vimpersko based on situational analysis, identification of competing destinations,finding of the perception of the destination and then determine the position of destination on the tourism market. Based on the analysis of strengths and weaknesses was identified competitive advantage and suggested way of enforcement.
Keywords:
Analysis; Primary destination offer; Research; Secondary destination offer; Tourism; Tourism destination; Tourism market; analýza; Cestovní ruch; destinace cestovního ruchu; primární nabídka destinace; sekundární nabídka destinace; trh cestovního ruchu; výzkum Citation: NOVOTNÁ, Nikola. Destinace Vimpersko na trhu cestovního ruchu. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28590