Název:
Škola jako nástroj integrace vietnamské menšiny v Týně nad Vltavou
Překlad názvu:
Elementary school as a tool for integration of Vietnamese minority in Týn nad Vltavou
Autoři:
ŤUPA, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci se zaměřím na děti z rodin, které se do České republiky přistěhovaly z Vietnamu. Děti, navštěvující Základní školu Hlinecká v Týně nad Vltavou, které budou mým cílem, se tady většinou uţ narodily a je to takzvaná druhá generace Vietnamců. V úvodu práce se budu věnovat historii migrace z Vietnamu do ČR, nahlédnu také do dob, kdy se první vietnamské rodiny objevily i v Týně nad Vltavou. Následně představím hlavní závěry prací výzkumníků věnujících se studiu vietnamské menšiny v ČR a to vzhledem k postavení dětí se zázemím ve vietnamské menšině v českých školách. Nespornou částí úspěšné integrace je také pohled médií na určitou menšinu, ten se pokusím shrnout. V analytické části práce se budu zabývat vlastním výzkumem- rozhovory, kde se budu snaţit nahlédnout do hodnotového zázemí rodin vietnamské menšiny v Týně nad Vltavou a pokusím se zjistit, zda škola můţe být více nápomocná v integraci vietnamské menšiny. Zároveň se pokusím zjistit, jakou roli hraje vzdělání v hodnotové orientaci rodin Vietnamců v Týně nad Vltavou. Pokusím se téţ charakterizovat školní prostředí, ve kterém jsou vzdělávány děti se zázemím ve vietnamské komunitě ve smyslu připravenosti školy, pedagogů, kontaktů s rodiči ţáků, přijetí spoluţáky z pohledu učitelů a ţáků. V závěru své práce budu výsledky svého výzkumu konfrontovat s výsledky zkoumání evropských výzkumníků, které se vztahují na integraci menšin.In my thesis, I am going to focus on children, who came to the Czech Republic from Vietnam. Children attending the Elementary school Hlinecká in Týn nad Vltavou is my subject of study. Most of them were born here and they are called the second generation of Vietnamese. As an introduction I will be devoted to the history of migration from Vietnam to the Czech Republic. I also take a look into the time when the first Vietnamese families appeared in Týn nad Vltavou. Later on I am going to present the main conclusions of famous researchers who occupy themselves with Vietnamese minority specifically in the branch of Vietnamese children in Elementary schools. One of the most important parts of the successful integration is the view of the mass media and I will try to sum it up. In my analytical part I will be doing a short research in form of dialogues in which I will be striving for a closer look to the value background of Vietnamese minority families in Týn nad Vltavou. I attempt to find out if the school as an institution can be more helpful in the whole integration. I will be interested in the function of education as a value and I am going to characterize the school environment in which Vietnamese minority children are being educated within the meaning of the readiness of the school, teachers, contacts with parents and acceptance of the classmates from the view of both teachers and pupils themselves. In the end I confront my results with the similar European research.
Klíčová slova:
druhá generace Vietnamců; integrace; porovnání s Evropou; výzkum; comparison with Europe; integration; research; second generation of Vietnamese Citace: ŤUPA, Jan. Škola jako nástroj integrace vietnamské menšiny v Týně nad Vltavou. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34603