Original title:
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů 1. stupně ZŠ
Translated title:
Diagnosis of Selected Didactic Terms of Students of Teaching and Primary School Teachers
Authors:
KOTĚŠOVSKÁ, Hana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů studentů učitelství a učitelů 1. stupně ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá odborným vymezením zkoumaných pojmů a vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu. V praktické části byly zjištěny a následně zpracovány pojetí didaktických pojmů u respondentů výzkumu pomocí metody sémantického diferenciálu.This diploma work raises the issues of preconcepts for didactics of students of teaching, deals with the perception of those concepts by primary school teachers, and subsequently with their diagnosis. The aim of this work is to find out to what extent the perception of some chosen didactic concepts are connected comparing students of pedagogical faculty and experienced primary school teachers. The theoretical part aims to define the concepts involved in the research and concerns with constructivists didactics. In the practical part the data relating to preconcepts were found and processed by method of semantic differential.
Keywords:
colege of education reflection; critical thinking; educational climate; primary education; teacherś personality; teaching; technical monument; kritické myšlení; osobnost učitele; pedagogická fakulta; primární vzdělávání; sebereflexe; technická památka; učení; vzdělávací klima Citation: KOTĚŠOVSKÁ, Hana. Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů 1. stupně ZŠ. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/31093