Název:
The Affected Flesh
Překlad názvu:
The Affected Flesh
Autoři:
Mendoza, Valerio ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Vít (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Během první dekády 21. století, dosáhla rumunská kinematografie elitního statusu takzvané rumunské nové vlny nebo nové rumunské kinematografie. Tato magisterská práce usiluje o poodhalení části z toho, co jde za rámec obvyklé estetiky a dramatických měřítek, která filmovému hnutí přinesla ocenění a prestiž. Prostřednictvím třech charakteristických filmů, bude analyzována reprezentace lidského těla, síla a efektivita vypravěčského řemesla, jež zdatně ztvárňuje příslušný socio-politický diskurz té doby a harmonicky se snoubí s čistým vizuálním stylem. Rumunská kinematografie pracuje s tématy jako identita a konstrukce moci - tato magisterská práce se snaží odkrýt, jak jsou tyto koncepty vyjádřeny prostřednictvím konkrétního zobrazení tělesnosti a jejího vlivu na hlavní postavy, zdůrazňující způsob užití režisérské dovednosti v souladu s popsaným zastoupeným příkladem.Along the first decade of the 21st century, Romanian Cinema has achieved an elite status with the emerge of the so-called Romanian New Wave or New Romanian Cinema. This dissertation, aims to explore a little bit beyond the obvious aesthetics and dramatic features that have conferred awards and prestige to this film movement.Through three of its emblematic films, the use and representation of the human body will be analyzed as a powerful and effective storytelling tool, capable of rendering a coherent socio-political discourse at the same time it harmonically engages with a depurate visual style. The New Romanian Cinema deals with themes like identity and structures of power, and this thesis seeks to expose how those concepts are articulated through an specific depicting of the corporality -and its affections- of the main characters, highlighting the way directors use their craft in consonance with such representation instances
Klíčová slova:
analýzy filmových děl; filmová teorie; rumunská kinematografie; rumunská nová vlna
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7814