Original title:
Činohra Davida Radoka
Translated title:
Drama Theatre of David Radok
Authors:
Horčicová, Zdeňka ; HRDINOVÁ, Radmila (advisor) ; BOKOVÁ, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá činoherními inscenacemi režiséra Davida Radoka na českých scénách. Konkrétně se jedná o inscenace Odcházení v divadle Archa, Jak se vám líbí před Otáčivým hledištěm v Českém Krumlově se souborem Jihočeského divadla v Českých Budějovicích a Troilus a Kressida v Národním divadle v Praze. Práce nahlíží na tvorbu režiséra a popisuje ji ze čtyř různých aspektů, z nichž každému je věnována jedna kapitola. Jsou jimi práce s textem, scénografie, zvuk a hudba a herectví. Na základě těchto kritérií se práce pokouší charakterizovat režisérův rukopis, přístup k jednotlivým složkám divadelního díla a zařadit jeho tvorbu do kontextu českého činoherního divadla.The thesis deals with productions of the director David Radok on Czech stages. Specifically Leaving by Václav Havel performed in Archa theatre, As You Like It by William Shakespeare performed at Revolving Theatre in Český Krumlov by drama ensemble of the South Bohemian Theatre and Troilus and Cressida by William Shakespeare performed in National Theatre in Prague. The thesis analyses director?s work using four different facets. These are work with the text of the play, stage design, sound effects and music and acting. Based on these facts, the thesis tries to describe the character of his production, his attitude to the various components of stage artwork and includes his work in the context of Czech drama theatre.
Keywords:
divadelní inscenace; divadelní režie; divadelní režiséři; Divadlo Archa; Jihočeské divadlo. Otáčivé hlediště Česk; Národní divadlo v Praze; Radok, David, 1954-
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7808