Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Výstupy předškolního vzdělávání v oblasti jazyka a řeči u dětí z věkově homogenních a heterogenních tříd mateřských škol
Original title:
Výstupy předškolního vzdělávání v oblasti jazyka a řeči u dětí z věkově homogenních a heterogenních tříd mateřských škol
Translated title:
Outputs of Pre-school Education in the Field of Language and Speech of Children from Homogeneous and Heterogeneous Classes in Kindergarten
Authors:
LAPÁČKOVÁ, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zjistit, v jaké míře dosahují děti očekávaných výstupů RVP PV v oblasti jazyka a řeči při ukončení předškolního vzdělávání a jaké jsou rozdíly mezi dětmi z věkově homogenních a heterogenních tříd městských mateřských škol. Teoretická část se zabývá vývojem jazyka a řeči, možnostmi narušení komunikační schopnosti v předškolním období, dále rozvíjením jazyka a řeči v mateřské škole a hodnocením vzdělávání v této oblasti. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumného šetření ve srovnání homogenních a heterogenních tříd městských mateřských škol, a to v oblasti vyjadřování, gramatické správnosti řeči a výslovnosti.The aim of this bachelor thesis is to determine the extent to which children achieve the expected outputs from Framework educational programme for pre-school education in language and speech at the end of preschool education and what are the differences between children within the age of homogeneous and heterogeneous classes of urban kindergartens. The theoretical part deals with the development of language and speech, the possibilities of impairment of communication skills in the preschool period, development of language and speech in kindergarten and evaluation of training in this area. The practical part evaluates the results of the survey comparing homogeneous and heterogeneous classes in kindergartens, particularly in the area of expression, grammatical correctness of speech and pronunciation.
Keywords:
evaluation of education; Framework educational programme for pre-school education; kindergarten; language and speech; outputs of preschool education; preschool education; hodnocení vzdělávání; jazyk a řeč; mateřská škola; předškolní vzdělávání; RVP PV; výstupy předškolního vzdělávání Citation: LAPÁČKOVÁ, Lenka. Výstupy předškolního vzdělávání v oblasti jazyka a řeči u dětí z věkově homogenních a heterogenních tříd mateřských škol. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/33387