Original title:
Hyperlokální média na případu Naše adresa
Translated title:
Hyperlokální média na případu naseadresa.cz
Authors:
Diviš, Jan ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Zářecký, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se v teoretické části zabývá hyperlokálními médii v souvislosti s vlivem globální ekonomické recese a fenoménu nových médií. Je definován pojem hyperlokální média v geografické a komunitní rovině. Praktická část je zaměřena na projekt Naše adresa, který si v České republice klade za cíl naplnit principy hyperlokálního zpravodajství; projekt je detailně popsán a dále je proveden návrh integrace webové části projektu se zaběhlými sociálními sítěmi, jako je např. Facebook.This work examines hyper-local media in relation to global economic recession and new media phenomenon. The definition of hyper-local media is suggested in the geographical and communities context. Practical part of the study describes Naše adresa project, whose aim is to fulfill the principles of hyper-local news in the Czech Republic. There is also a proposal of community integration of Naše adresa project web part with the existing social networks like Facebook.
Keywords:
hyper-local media; Naše adresa; new media; hyperlokální média; Naše adresa; nová média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21166