Original title:
Řízení marketingových kampaní a využití nových forem komunikace ve vztahu se zákazníkem
Translated title:
Management of marketing campaigns and utilization of new forms of communication in customer relationship management
Authors:
Sedlačíková, Alena ; Žebrák, Miroslav (advisor) ; Lorenc, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se zabývám novými trendy v marketingu, konkrétně e-mail marketingem, virálním marketingem, čárovými kódy, mobilním marketingem a sociálními sítěmi. Uvedené trendy popisuji, analyzuji z hlediska možností, které nabízejí, snažím se určit jejich vliv na řízení vztahu se zákazníky a zhodnotit jejich dopad a efektivnost. Součástí práce je také výzkum týkající se využití nejpopulárnější sociální sítě na světě - Facebooku v marketingu. Abych ukázala možnosti popsaných trendů, uvádím příklad jejich využití v kampani společnosti Mammut Sports Group.In my bachelor paper I deal with new trends in marketing, concretely with e-mail mareting, viral marketing, bar codes, mobile marketing and social networks. I describe them, analyse from the point of view of their potentialities, I try to identify their influence on customer relationship management and assess their impact and efficiency. One part of this bachelor paper is my own research on utilization of the world's most popular social network - Facebook. To show the possibilities of mentioned trends I give example of their utilization in a marketing campaign of Mammut Sports Group company.
Keywords:
E-mail marketing; New trends; Social network; E-mail marketing; Nové trendy; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21149