Original title:
Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.
Translated title:
A get - to - know - you program with a special focus on its knit - together aspect as a tool of risky behaviour prevention at high school.
Authors:
PECHOVÁ, Ludmila Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivních nástrojů prevence rizikového chování v prostředí střední školy, rolí klimatu třídy a školy v prevenci rizikového chování a možnostmi jejího efektivního ovlivňování. Využívá mimo jiné desetileté zkušenosti s praktickou realizací vlastního projektu teambuldingového seznamovacího programu na Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Projekt vychází z pojetí prevence jako komplexního výchovného působení, rozšiřuje skladbu preventivních programů o nástroj aktivního utváření optimálního klimatu třídy a školy. V praktické části je popsána metodika teambuldingového seznamovacího programu pro žáky prvních ročníků střední školy, který využívá prvky aktivního sociálního učení, teambuildingu, práci s dynamikou skupiny i vrstevnický vliv (peer prvky). Cílem programu je přispět k harmonizaci podmínek studia žáků tak, aby bylo dosaženo minimalizace předčasných odchodů ze vzdělávání a aby žáci úspěšně nabyli kompetencí souvisejících se zdravým životním stylem pro budoucí profesní i občanský život.This bachelor´s thesis touches upon the complex idea of the effective tools utilised for the risk behaviour prevention at high school. Furthermore, it focuses on the class and school climate as a powerful tool of prevention. The thesis also stems from the author´s ten year experience with the original teambuilding project applied at Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu in České Budějovice. The project embraces the concept of prevention as a complex unit. Moreover, it entails the idea of the school and class climate as a substantial part of prevention programs for youth. Practical part to the thesis consists of the teambuilding program methodology aimed at freshman year students. Methodology uses the elements of social learning, teambuilding, group dynamics and peer pressure. The whole idea of the program is to optimise conditions for successful study which should prevent students from dropping out. Last but not least, the prevention program shows students how to gain knowledge referring to healthy lifestyle.
Keywords:
class climate; High school; risk behaviour prevention; school socialization; teambuilding program; klima třídy; prevence rizikového chování; Střední škola; teambuildingový seznamovací program.; školní socializace Citation: PECHOVÁ, Ludmila. Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/34297