Original title:
Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.
Translated title:
Specific learning disorders of the children at primary schools and their integration from parents and teachers point of view.
Authors:
MONSPORTOVÁ, Eva Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u dětí na ZŠ a individuálním vzdělávacím plánem těchto žáků. cílem práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a učitelů na individuální vzdělávací plán. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, jejich vlivem na život dítěte a dále se zabývá individuálním vzdělávacím plánem žáku s poruchami učení. K naplnění výzkumných cílů je použita výzkumná metoda dotazování, technika dotazníku.Thesis deals with specific learning disorders in children in elementary school and individual education plans for such children. The aim is to find out what is the view of parents and teachers on an individual education plan. The theoretical part deals with specific learning disabilities, their influence on the life of the child and individual education plan students with learning disabilities. To meet the research objectives, the research method used questionnaire as a technique.
Keywords:
dyscalculia; dysgraphia; dyslexia; dysortographia; individual education plan; Specific learning; dysgrafie; dyskalkulie; dyslexie; dysortografie; individuální vzdělávací plán; specifické poruchy učení Citation: MONSPORTOVÁ, Eva. Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/33622