Original title:
Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
Translated title:
Special educational requirements of children with ADHD in the normal nursery school and family.
Authors:
SOUČKOVÁ, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou syndromu poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), jeho příčinami, výskytem a projevy v chování dítěte předškolního věku, popisuje různé druhy farmakologické léčby a psychoterapeutické přístupy. Zaměřuje se na vytvoření metodiky práce pro konkrétní dítě s ADHD, která by sloužila rodičům ke každodennímu, systematickému a cílenému výchovně vzdělávacímu působení. Popisuje spolupráci učitelky mateřské školy s rodinou.The work deals with the issue of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), its causations, incidence and manifestation in the behaviour of preschool child. It describes the different types of pharmacological treatment and psychotherapeutic approaches. Furthermore, it focuses on the developing of methods and techniques for an actual child with ADHD which would assist the parents in their everyday, systematic and targeted childupbringing educational activities. The work also describes the cooperation of a nursery teacher with the family.
Keywords:
ADHD; Attention Deficit Hyperactivity Disorder; biofeedback; case interpretation; hyperactivity; impulsivity; ADHD; biofeedback; hyperaktivita; impulzivita; kazuistika; Porucha pozornosti s hyperaktivitou Citation: SOUČKOVÁ, Jana. Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/33382