Název:
Věkově heterogenní versus věkově homogenní třídy mateřských škol
Překlad názvu:
Kindergarten classes with children of heterogeneous age versus homogenous age
Autoři:
VELÍŠKOVÁ, Božena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám pozitivy a negativy věkově heterogenních a věkově homogenních tříd mateřské školy. V teoretické části seznamuji s názory na tyto organizační formy v odborné literatuře, vzdělávacích programech a uvádím specifika obou forem. V praktické části zjišťuji pozorováním a testováním dětí a rozhovory s pedagogy vhodnost uvedených organizačních forem z hlediska úrovně připravenosti na vstup do základní školy a z hlediska rozvoje vzájemných vztahů mezi dětmi a jejich sociálních dovedností.My dissertation examines the positive and negative sides of mixed-age and single-age classes in nursery schools. In the theoretical part I introduce opinions on these organisational methods from expert literature and educational programmes, and I look into what characterises both forms. The practical part is based on observation, the testing of children and conversations with teachers. It examines how appropriate the two given organisational methods are from the perspective of the level of preparation for the start of primary school and in consideration of the development both of mutual relationships between children and of their social skills.
Klíčová slova:
socializace dítěte; Věkově heterogenní třídy; věkově homogenní třídy Citace: VELÍŠKOVÁ, Božena. Věkově heterogenní versus věkově homogenní třídy mateřských škol. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33320