Název:
Zapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školy
Překlad názvu:
Integrating child with ADHD into regular nursery school
Autoři:
DEVETTEROVÁ, Marta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá tématem zapojení dítěte s ADHD do běžné MŠ. Hlavním cílem práce je pozorování chlapce s ADHD. Sledováno bylo tím, jak se ve školce choval, jaké vztahy s vrstevníky navazoval, jak se zapojoval do skupinové činnosti a jak se toto vše proměňovalo v průběhu jednoho roku . Teoretická část je věnována diagnóze ADHD. Popisuje její příčiny, projevy, vyšetření, léčebná a výchovná opatření ADHD, relaxaci. Dále charakterizuje pedagogiku Franze Ketta, která je velmi vhodná pro práci s dětmi předškolního věku a v prostředí českých mateřských škol se využívá minimálně. V praktické části zachycuji své výstupy, které jsou inspirovány metodikou Franze Ketta a popisuji chování chlapce na jednotlivých sezeních, v průběhu jednoho roku v MŠ. Kromě závěrů plynoucích z pozorování chlapce byly vedeny rozhovory s jeho matkou a pedagogy. Výsledky jsou uvedeny v závěru.The theme of this work deals with the intergration of children with ADHD into mainstream nursery schools. The main aim of this work involves the observation of a boy with ADHD; his behaviour at pre-school, the types of relationships he develops with his contemporaries, how he engages in group activities and how all of these things changed over the course of a year. The theoretical part of my work details causes, outbursts, investigations, medical and educational measures towards ADHD and relaxation. Although explanations and characteristics from Franz Kett's pedagogy are very suitable while working with pre-school children, his work, unfortunately, is scarcely used in Czech nursery schools. The practical part describes my output, which was inspired by Franz Kett's methodology and details the boy's behaviour during individual sessions within the school year at the nursery school. Apart from the aforementioned observations of the boy, the conclusion also contains communications with his mother and tutors. These results are presented in the conclusion.
Klíčová slova:
ADHD; celistvá pedagogika; dítě; Franz Kett; pozorování; předškolní věk; rozhovor; včlenění; ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder); child; conversation; Franz Kett; incorporation; intergrated pedagogy; observation; pre-school age range Citace: DEVETTEROVÁ, Marta. Zapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školy. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/32770