Název:
Inkluzivní vzdělávání v mateřských školách
Překlad názvu:
Inclusive education in kindergartens.
Autoři:
MLEJNKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma bakalářské práce se zabývá stavem inkluzívního vzdělávání v běžných mateřských školách. V teoretické části se zabývám vysvětlením významu pojmů integrace, inkluze a inkluzívní vzdělávání. Dále pak věkovou kategorií dětí v předškolním věku a jejich výchovou a vzděláváním. Závěr teoretické části je věnovaný stavu inkluzívního vzdělávání v naší republice podle dostupných zdrojů. Praktická část je zaměřená do Plzeňského kraje. V praktické části jsem si stanovila hlavní cíl, kterým bylo zjistit postoje pedagogických pracovníků a zřizovatelů mateřských škol k inkluzívnímu vzdělávání. Dílčími cíly bylo: zjistit postoje učitelek mateřských škol k integraci a inkluzívnímu vzdělávání, dále hlubší vhled do postojů učitelek, které ve své praxi již dítě s postižením ve své třídě integrované měly. Pro doplnění celé situace jsem ještě zjišťovala postoje ředitelek a zřizovatelů mateřských škol k této problematice.The theme of my Bachelor thesis deals with situation of inclusive education in the common kindergartens. In the theoretical part I deal with explanation of meaning of terms integration, inclusion and inclusive education. I also deal with age bracket of children in preschool age and their upbringing and education. The conclusion of the theoretical part is dedicated to the situation of inclusive education in our republic according to the accessible sources. The practical part points at Pilsen region. In the practical part I determined main goal to find attitudes of pedagogical workers and founders of kindergartens towards inclusive education. The partial goals were: find the attitude of teachers of kindergartens towards integration and inclusive education, then the deeper insight to attitudes of teachers who have already had a child with disability in their class during their practice. For the completion of the whole situation I also find out the attitudes of headmasters and founders of kindergartens towards this issue.
Klíčová slova:
dítě se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzívní vzdělávání; Integrace; a child with the special educational needs; inclusion; inclusive education; Integration Citace: MLEJNKOVÁ, Jana. Inkluzivní vzdělávání v mateřských školách. České Budějovice, 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33318