Original title:
Psychologické a sociologické aspekty obchodního jednání realitního makléře
Translated title:
Psychological and sociological aspects of business dealings of real estate agents
Authors:
Pivokonská, Eva ; Kašparová, Eva (advisor) ; Strnad, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o psychologických a sociologických aspektech obchodního jednání realitních makléřů. Cílem diplomové práce je porovnání teoretických východisek profesionálního obchodního jednání realitního makléře se skutečně zjištěnými údaji v praxi. Práce popisuje hlavní předpoklady profesionálního realitního makléře nejprve na teoretické úrovni a následně srovnává tyto poznatky s reálným prostředím. Výsledkem diplomové práce je obraz skutečných charakteristik realitních makléřů a vytvoření základních doporučení pro zlepšení jejich obchodního jednání.The thesis describes the main assumptions of professional real estate agents. First at the theoretical level and then it compares these findings with real data. The result of this thesis is a picture of the characteristics of real estate agents and a creation of basic recommendations for improving their business practices.
Keywords:
business dealings; real estate agent; six weapons of influence; obchodní jednání; realitní makléř; zákony psychologie prodeje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21033