Original title:
Strategická analýza pivovarnictví v ČR
Translated title:
Strategic analysis of the beer market in Czech Republic
Authors:
Kohoutek, Pavel ; Podškubka, Tomáš (advisor) ; Marek, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou společnosti Plzeňský prazdroj, a.s. a analýzou trhu pivovarnictví v ČR. Společnost Plzeňský prazdroj, a.s. sídlí v Plzni a patří mezi největší podniky na trhu. Cílem práce je představit možnosti strategické analýzy, která je prvním krokem při ocenění podniku na základě analýzy výnosů. Strategická analýza se dělí na tři části. Obsahem první části je hodnocení atraktivity trhu a stanovení prognózy trhu pivovarnictví v ČR. Ve druhé části je společnost sledována ve srovnání s konkurencí. Poslední částí je stanovení prognózy tržeb společnosti Plzeňský prazdroj, a.s.The bachelor work focuses on strategic analysis of Plzeňský prazdroj Inc. and on analysis of beer market in Czech Republic. Headquarter of Plzeňský prazdroj Inc. is located in Plzen and it is part of major companies on the beer market. Aim of work is to present possibilities of strategic analysis which is the first step of the business valuation based on income analysis. Strategic analysis consists of free parts. The content of the first part is rating of the beer market and forecasting of the whole beer market sales. The content of the second part is comparison of company with other competitors on the beer market. Finally the last part is the forecasting of Plzeňský prazdroj Inc. sales.
Keywords:
beer market; Plzeňský prazdroj Inc.; strategic analysis; pivovarnictví; Plzeňský prazdroj, a.s.; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20999