Original title:
Ocenění podniku Paramo, a. s.
Translated title:
Corporate valuation - Paramo, a.s .
Authors:
Davidová, Eva ; Hnilica, Jiří (advisor) ; Nowak, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je stanovení subjektivní hodnoty vlastního kapitálu (value-in-use) společnosti Paramo, a.s. k 1. 1. 2009. Práce je rozdělena do 8 částí. V úvodních dvou kapitolách jsou vymezeny předpoklady ocenění a stručně představena oceňovaná společnost. Náplní další části je finanční analýza. Poté následuje strategická analýza, jejímž výsledkem je prognóza tržeb oceňovaného podniku. Na tyto části navazuje prognóza generátorů hodnoty, na jejichž základě je sestaven finanční plán. V závěrečné části je podnik oceněn pomocí výnosové metody DCF APV. Pro ověření výsledné hodnoty byla zvolena metoda tržního porovnání, v podobě metody srovnatelných podniků a v podobě metody přímého ocenění z dat kapitálového trhu. Na základě výsledků předchzích hodnot byla ještě vypočtena hodnota likvidační.The diploma thesis focuses on corporate valuation of Paramo, a. s., estimating value-in-use of equity by 1st January 2009. The thesis is divided into 8 parts. In the first two chapters, the prerequisites for valuation and the introduction of the company are presented. The next part comprises the financial analysis. Afterwards, the strategic analysis follows, which results in the prediction of the total revenues of the examined company. The prediction of value generators is based on the previous chapters and consequently is transformed in the financial plan. In the concluding part the company is evaluated by using a revenue method called DCF APV. The method of market comparison, in the form of direct valuation method and capital market data, was selected in order to confirm the final valuation outcome. After these calculations was applied liquidation value to make better decision about the final value.
Keywords:
corporate valuation; DCF APV; financial analysis; method of market comparison; multiples; strategic analysis; DCF APV; finanční analýza; metoda tržního porovnání; ocenění podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20981