Original title:
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníků ve městě Klášterec nad Ohří
Translated title:
The analysis of buying terms and consumer behaviour in the town of Klasterec nad Ohri
Authors:
Havránková, Irena ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje nákupní podmínky a chování zákazníků ve městě Klášterec nad Ohří. Práce se zaměřuje na potravinářský sortiment zboží. První kapitola stručně charakterizuje město Klášterec a jeho okolí. Následující kapitola se zabývá obchodní vybaveností města a popisuje jednotlivé typy větších maloobchodních jednotek. Ve třetí kapitole jsou nastíněny současné trendy nákupního chování zákazníků v České republice. Závěrečná část práce se věnuje výsledkům dotazníkového šetření, které jsou porovnány s celorepublikovými trendy.The bachelor thesis analyses buying terms and consumer behaviour in the town of Klasterec nad Ohri. The thesis focuses on the range of foodstuffs. The first chapter briefly characterizes the town of Klasterec and its surroundings. The next chapter deals with the retail network of the town and describes the particular types of retail units of a larger size. In the third chapter the current shopping trends of the consumer behaviour in the Czech Republic are outlined. The last part of the thesis is devoted to the results of the questionnaire which are compared with the nationwide trends.
Keywords:
analysis; buying terms; consumer behaviour; Klasterec nad Ohri; analýza; chování zákazníků; Klášterec nad Ohří; nákupní podmínky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20978