Original title:
Analýza chování zákazníků vybrané prodejny ve městě Orlová
Translated title:
Analysis of the Consumers' Behaviour in Selected Store in the Town of Orlová
Authors:
Hovorková, Lucie ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá konkurenčním prostředím a analyzuje nákupní chování zákazníků prodejny Coop Tip v Orlové.V první části je popsána maloobchodní síť města a detailně také prodejna Coop Tip. Dále je pozornost věnována srovnání s jejím největším konkurentem prostřednictvím cen spotřebního koše.V hlavní části se nachází samotná analýza chování zákazníků prodejny vycházející z dat získaných prostřednictvím dotazníkového šetření.Na závěr jsou na základě zjištěných poznatků prodejně navržena určitá marketingová doporučení.The thesis deals with competitive environment and analyses shopping behaviour of the customers in the Coop Tip store in the town of Orlová. First part describes the retail network of the city and also the store itself. Then is the attention paid to the comparsion with its biggest competitor through the prices of consumer basket.In the main part follows the analysis of consumers'behaviour itself on the basis of data obtained by the polling in the store. And finally there are proposed some marketing recommendations on the grounds of the analysis's results.
Keywords:
customer; questionnaire; shopping behaviour; dotazník; nákupní chování; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20962