Original title:
Analýza nákupních podmínek a nákupního chování ve městě Olomouc
Translated title:
The analysis of buying conditions and buying bahaviour in the city of Olomouc
Authors:
Látalová, Olga ; Cimler, Petr (advisor) ; Filipová, Vladimíra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá nákupními podmínkami ve městě Olomouc a nákupním chováním jeho obyvatel, a to především v oblasti potravin a jiného zboží každodenní potřeby. První kapitola se věnuje samotnému městu Olomouc, jeho všeobecné charakteristice, demografickým a ekonomickým údajům a územnímu rozdělení. Druhá kapitola charakterizuje obchodní vybavenost města. Jsou přiblíženy jednotlivé větší prodejny a jejich rozmístění v rámci olomoucké maloobchodní sítě. Třetí kapitola, stěžejní část této bakalářské práce, se zabývá analýzou nákupního chování obyvatel. Jako metoda bylo použito dotazníkového šetření ve vybraných domácnostech.This bachelor thesis deals with the buying conditions in Olomouc and buying behaviour of its inhabitants, especially in the area of food-stuff and goods of everyday use. The first chapter is dedicated to the characteristics of the city itself, demographic and economical data and territorial distribution. The second chapter characterizes facilities of the city in terms of shopping. There are introduced major shopping units and their distribution throughout the Olomouc retail system. The third chapter, a fundamental part of the thesis, analyses buying behaviour of inhabitants. As a chief method there were used questionnaires fulfilled in selected households.
Keywords:
buying behaviour; bying conditions; Olomouc; nákupní chování; obchodní vybavenost; Olomouc
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20959