Original title:
Spotřebitelské soutěže
Translated title:
Consumer contests
Authors:
Schwarz, Michal ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Pěnkava, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o problematice spotřebitelských soutěží. Vymezuje jejich postavení vůči ostatním nástrojům podpory prodeje a zkoumá jejich specifika. Popisuje stěžejní kroky organizace spotřebitelské soutěže a věnuje patřičný prostor legislativnímu rámci. Praktická část práce si, na základě dat získaných dotazníkovým šetřením, klade za cíl získat představu o postojích spotřebitelů k soutěžím. Snaží se navrhnout ideální model spotřebitelské soutěže.Thesis disserts upon consumer contests and competitions. It defines their position among other sales promotion tools and studies their specifics. Describes the fundamental steps of the organization of contests as well as the legislative background. The practical part of the thesis is based on field research and aims to get an idea of consumers' attitudes to competitions. It attempts to propose an ideal model of consumer contests.
Keywords:
consumer competition; consumer contests; contest govering; sales promotion; podpora prodeje; regulace soutěží; spotřebitelské soutěže
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20899