Original title:
Strategie rozvoje malé poradenské firmy
Translated title:
Strategy of Small Management Consulting Firm
Authors:
Kula, David ; Švecová, Lenka (advisor) ; Hrůzová, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je provést analýzu a zhodnocení postavení a vnitřních zdrojů vybrané firmy a následně navrhnout strategické směry a samotnou strategii jejího dalšího úspěšného rozvoje včetně konkrétních kroků, které by firma měla podniknout. V teoretické části je zpracována oblast zabývající se strategickým managementem obecně. Tato část je také doplněna alternativními pohledy a názory na strategické plánování firem. Poté následuje popis specifik strategického plánování poradenských firem. Celá teoretická část je založena z větší míry na odborných poznatcích ze zahraničních odborné literatury a zdrojů. Praktická část se pak zabývá strategickým rozvojem konkrétní poradenské firmy. Nejdříve je popsána současná situace ve firmě, poté následují základní cíle strategického plánování firmy, které jsou zpracovány z pohledu jejich dvou rovnocenných vlastníků a zároveň jednatelů. Dále je zpracována analýza postavení a vnitřních zdrojů firmy. Tato analýza se skládá zejména z analýzy faktorů makrookolí a mikrookolí, silných a slabých stránek společnosti a příležitostí a hrozeb. Na analýzu pak logicky navazuje návrh možných strategických směrů rozvoje firmy. Tento návrh je koncipován jednak pro firmu jako celek, následně se pak zabývá strategií na trhu poradenských služeb a taktéž služeb vzdělávacích. Je potřeba podotknout, že ačkoliv je práce primárně zaměřena na poradenství, nedílnou, ale minoritní část činností firmy tvoří i poskytování vzdělávacích služeb. Z tohoto důvodu je sice tato část potlačena v teoretické části, nicméně praktická část se již vzděláváním také zabývá.Main goal of the thesis is an analysis of a position and resources of a real small management consulting firm, then to suggest possible strategic scenarios of a firm's expansion. The theoretical part contains issues related to general strategic management. The issues are accompanied by alternative points of view on a strategic planning, for example by Mantra and Master Idea concepts and Effectuation. Consequently, specific issues of management consulting firms related to strategic management are described. Whole theoretical part is based on world literature primarily. The practical part of the thesis starts by a description of the analyzed firm and strategic premises of firm's owners. Next part is an analysis of a firm's position and resources. It consists of analyzes of external macro and micro environment, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats. After analyzes, there are strategic scenarios and consequent strategic steps described. The steps are divided onto three groups. First group consist of steps which influence whole firm. Second group contains steps on a field of management consulting. Last group is focused on education market.
Keywords:
education; management consulting; strategy; consulting; poradenství; strategie; vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20795