Original title:
Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin
Translated title:
Regional brands and their role in the consumer food market
Authors:
TYŠEROVÁ, Zuzana Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu regionálních značek v Jihočeském kraji na spotřebitelském trhu potravin. V teoretické části jsou popsány pojmy jako je marketing, marketingový výzkum, kupní chování zákazníků, značka, regionální značka a kvalita potravin. Dále je vytvořena analýza regionálních značek, které se nacházejí v Jihočeském kraji. Praktická část práce je zaměřena na dotazníkové šetření. Cílem je od respondentů zjistit nejvýznamnější regionální značky v Jihočeském kraji a jejich pozici na spotřebitelském trhu potravin.This thesis focuses on the analysis of regional brands in South Bohemia in the consumer food market. In the theoretical section describes concepts such as marketing, marketing research, purchasing behavior of customers, brand, regional brand and quality of food. Furthermore, the analyzes of regional brands, which are located in the South Bohemian Region. The practical part is focused on questionnaire survey. The aim is to identify respondents from most regional brand in the South Bohemian Region and their position in the consumer food market.
Keywords:
brand; marketing; regional brand; survey; dotazníkové šetření; marketing; regionální značka; značka Citation: TYŠEROVÁ, Zuzana. Regionální značky a jejich úloha na spotřebitelském trhu potravin. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28791