Original title:
Internetová reklama
Translated title:
Internet advertising
Authors:
Popelová, Veronika ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Kováčik, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj uživatelů internetu k vybraným formátům internetové reklamy. Teoretická část představuje internetový marketing a vybrané formáty internetové reklamy. V praktické části bylo pomocí provedeného dotazování zodpovězeno na předem stanovené hypotézy. Výstupem práce je doporučení pro subjekty podnikající na internetu nebo využívající internet ke svému podnikání.Aim of this thesis was to find out an attitude of internet users toward selected internet advertisement. Theoretical part introduces internet marketing and chosen types of internet advertisement. Hypotheses stated in advance were answered in a practical part by method of questionnaire. Result of thesis is recommendation for companies who are making business on internet or using internet for their business.
Keywords:
internet advertising; marketing research; online marketing; internetová reklama; marketing na internetu; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20642