Original title:
Marketingová situační analýza trhu pohostinství v Jindřichově Hradci
Translated title:
Marketing Situational Analysis of the Hospitality Market in Jindřichův Hradec
Authors:
Marko, Martin ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části práce jsou popsány metody, které jsou použity pro situační marketingovou analýzu trhu s pohostinstím v Jindřichově Hradci. Trh je specifikován na pivní odvětví, proto jsou vybrány a popsány pouze vhodné analýzy stejně jako forma sběru informací. Praktická část popisuje vztahy, které na daném trhu existují, za pomoci jak primárních, tak i sekundárních informací. Závěry, které plynou z analýz, slouží dále jako podklady pro vytvoření vlastních tržních segmentů, na které jsou v závěru práce implementovány návrhy a doporučení pro nově vstupující subjekt na trh.The theoretical part of this thesis describes methods used for Marketing situational analysis of the hospitality market in Jindřichův Hradec. Hospitality market is focused on beer consuption. For this purpose are selected and described only appropriate analysis. The practical part describes the market relations by primary and secondary informations. Based on the practical and theoretical knowledge there are recommendations for market new entering subjects.
Keywords:
beer; market segmentation; marketing situational analysis; PEST analysis; Porter five forces analysis; PEST analýza; pivo; Porterův model pěti sil; segmentace trhu; situační marketingová analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39142