Original title:
Analýza nástrojov internetu pre marketingové účely
Translated title:
Analysis of internet tools for marketing purposes
Authors:
Tabernaus, Miroslav ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] V prvej časti práca popisuje tempo technologického pokroku, históriu informačných technológií a internetu (z hľadiska hardware a software), a vývoj marketingových nástrojov internetu do dnešnej doby. Pritom deklaruje súčasný stav vývoja internetu ako vysoko integrovaný a zdôrazňuje presahy internetu do všetkých 4P v marketingovom mixe. Následne popisuje aktuálne dostupné nástroje pre umiestnenie reklamy na internete, teda vyhľadávače, e-maily, bannery, ale aj novšie ako sociálne siete, affiliate programy a advergaming. Jednotlivé nástroje sú pritom preložené príkladmi fungovania z praxe, analýzou úžitkov účastníkov SMS lotérie, a kvalifikovanými odhadmi budúceho vývoja. V závere analyzuje systém pre správu obsahu web stránok CMS Media Factory ako posledný nástroj marketingu na internete.V první části práce popisuje tempo technologického pokroku, historii informačních technologií a internetu (z hlediska hardware a software), a vývoj marketingových nástrojů internetu do dnešní doby. Přitom deklaruje současný stav vývoje internetu jako vysoce integrovaný a zdůrazňuje přesahy internetu do všech 4P v marketingovém mixu. Následně popisuje aktuálně dostupné nástroje pro umístnění reklamy na internetu, tedy vyhledávače, e-maily, bannery, ale taky ty nověší jako sociální sítě, affiliate programy a advergaming. Jednotlivé nástroje jsou přitom přeloženy příkladmi fungováni z praxe, analýzou užitků účastníků SMS lotérie, a kvalifikovanými odhadmi budoucího vývoje. V závěru analyzuje systém pro správu obsahu web stránek CMS Media Factory, jakožto posledný nástroj marketingu na internetu.In the first part the thesis describes the pace of development in technology, history of information technology and the internet (from hardware and software point of view), and the development of internet's marketing tools up to present day. Thereby it declares the present state of internet as highly integrated and emphasises the role of internet in each of Kotler's 4P of marketing mix. Then follows the description of currently available internet tools for marketing purposes, such as search engines, e-mails, banners, and also the newer ones like social networks, affiliate programs and advergaming. The single tools are also enriched with real life examples, analysis of utility of SMS lotery participants, as well as qualified assessment of future development. In the end the thesis analyses the content management system (CMS), as yet another internet's marketing tool.
Keywords:
advertising; internet; marketing; internet; marketing; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20628