Original title:
Segmentace ve finanční instituci
Translated title:
Market segmentation in financial institution
Authors:
Gasiorovičová, Markéta ; Koudelka, Jan (advisor) ; Kovářová, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na složitý trh finanční služby. Základní zaměření klade na pojišťovnický trh a produkt pojištění z provozu vozidla, kde se na reálném trhu v posledních 3 letech silně projevily snahy o větší míru segmentace. Práce mapuje přístup k segmentaci jednotlivých subjektů na trhu a vysvětluje konsekvence. Dále zhodnocuje přístup pojišťoven k segmentaci a doporučuje best practice z praxe i návody z teorie pro další rozvoj. Následně porovnává přístup segmentace na pojišťovnickém trhu se segmentací v bankovnictví, které se potýká s významně složitější službou a zároveň využívá pouze základní segmentace. Práce poukazuje na základní chyby v přístupech k segmentaci a bere z nich ponaučení pro další segmentační rozvoj.Work is focused on main problems of segmentation in practical life taking complicated financial services showing difficulties the market is facing. Aa main stream is author describing czech insurance market where segmentation has held a prime place within media and insurers interest. On the other hand is also showing banking sector where easy and simple marketing segmentation has been adopted. After analyzing the real situation, author is taking best practice advise from real world and also recommendation on what to do next from theory.
Keywords:
banking sector segmentation; car insurance; financial services; market segmentation; marketing; finanční služba; marketing; segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20621