Original title:
Analýza trhu a možnosti zavedení nových produktů
Translated title:
Market analysis and how to implement new brands
Authors:
Poul, Jaroslav ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Tuza, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou trhu cigaret. Cílem je definovat trh a nalézt vlastnosti, které jsou pro něj charakteristické. Dále práce poskytuje pohled střední firmy na trh, který je ovládán několika dominantními hráči, zjišťuje její postavení a možnosti zavedení nových značek s omezenými rozpočty v tak regulovaném prostředí, jako je tabákový průmysl.This bachelor thesis deals with analysis of cigarette market. Main goal is to define market and describe its characteristics. Furthermore thesis gives perspective of a mid size company on the market, which is mastered by a few dominant subjects, uncovering its station and possibilities of implementing new brand with limited budget, in a such regulated environment as nowadays tobacco industry is.
Keywords:
Brand name; Cigarette market; Market analysis; Analýza trhu; Název výrobku; Trh cigaret
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20586