Název:
Psychologické aspekty komunikace v sociálních sítích
Překlad názvu:
Psychological aspects of communication in social networks
Autoři:
Štěpánovský, Petr ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou sociálních sítí a komunikace v nich. V teoretické části se její čtenář seznámí s pojmy virtuální realita a sociální sítě. Dále s jednotlivými specifikami komunikace v nich se zaměření na platformu Facebook.com. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí hloubkových rozhovorů nalézt motivy, které působí na člověka ve směru založení a aktivního využívání svého profilu na sociální síti. Jednotlivé rozhovory jsou prováděny s příkladovými representanty jednotlivých skupin uživatelů Facebooku diferencovaných dle předem specifikovaných veličin, kterými jsou věk a názorový přístup k této platformě. Přínosem této práce je nalezení zjevných i skrytých motivů a jejich popis dle významu a intenzity v rámci jednotlivých skupin.Main aim of consideration in this thesis is communication in social networks. In theoretical part is its reader informed about meaning of words virtual reality, social networks, and about their individual specifics during communication via Facebook platform. The depth interviews in practical part of this thesis are used for research on motives, which affect individuals in direction of joining and active using of social networking account. The separate depths interviews are done with representatives of each Facebook member groups. The groups are differentiated by age and opinions on Facebook using. The main contribution of research is verification of evident and latent motives, which influence people in the field of joining Facebook community.
Klíčová slova:
Facebook; Hloubkový rozhovor; Komunikace; Kyberprostor; Motivace; Psychologie; Sociální sítě; Virtuální realita; Communication; Cyberspace; Depth interview; Facebook; Motivation; Psychology; Social networking; Virtual reality
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20581