Original title:
Ocenění společnosti LINAPLAST s.r.o. různými přístupy pro účely rozhodování o prodeji
Translated title:
Valuation of the company LINAPLAST s.r.o. through different approaches for the purposes of decision-making concerning sales
Authors:
Rajchmanová, Monika ; Svačina, Pavel (advisor) ; Rudolfová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovit tržní hodnotu podniku pro účely budoucího prodeje. Nejprve je provedena strategická analýza, která zhodnotí podnikatelské a konkurenční prostředí podniku, a na jejímž základě jsou odhadnuty budoucí tržby. Finanční analýza zkoumá finanční zdraví a stabilitu podniku. Získané informace z obou analýz jsou východiskem pro sestavení finančního plánu. V poslední části je vypočteno výsledné ocenění podniku s jeho odůvodněním a to výnosovou metodou DCF Entity, likvidační metodou a metodou srovnatelných podniků.The object of the thesis is to determine the market value of the firm for the purpose of the future sale. At first, the strategic analysis is performed, which assesses business and competitive environment of the company, and on which basis the future sales are estimated. The financial analysis examines financial health and stability of the company. The obtained information from both analysis are a starting point for the preparation of the financial plan. In the final part of this thesis the resulting valuation of the company is the calculated together with reasons on which the calculations are based.
Keywords:
automotive industry; comparable company analysis; DCF entity; liquidation value; market value; automobilový průmysl; DCF entity; likvidační hodnota; metoda srovnatelných podniků; tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38761