Original title:
Strategie při pokrývání zájmových oblastí lékárenskými službami
Translated title:
Strategy in Covering Areas of Interest in the Sphere of Pharmacy Services
Authors:
Hnízdová, Klára ; Kandilaki, Daniela (advisor) ; Jankůj, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjištění, zda je vhodné zavádět nový lékárenský řetězec v supermarketech/hypermarketech Albert ve vybraných krajích, a to v Královéhradeckém a Jihočeském kraji. V teoretické části jsem se zabývala celkovým vývojem lékárenství, počínaje historií, přes základní instituce spojené s lékárenským odvětvím, až k vývoji některých ekonomických ukazatelů. V praktické části jsem vytvořila interaktivní mapy, které mi napomohli dospět ke zjišťovanému cíli. V mapách jsou zaznamenány supermarkety/hypermarkety Albert a Kaufland, dále již existující lékárny, které jsou v dosahu 3 km od supermarketu/hypermarketu. Do map jsem také zaznamenávala nemocnice v blízkosti supermarketu/hypermarketu Albert. Dále jsem v praktické části zanalyzovala předem stanovené faktory, které mohou mít vliv na zavedení nové lékárny. Mezi takové faktory patří nezaměstnanost, počet obyvatel, průměrná měsíční mzda, apod. Na základě výše zmíněných údajů, jsem vyvodila závěry.The aim of this bachelor thesis is to find out whether it is convenient to build a new pharmacy chain in supermarkets or hypermarkets Albert in region Královehradecký and South Czech region. The theoretical part is focused on progress in pharmacy, history, main pharmaceutical institutions and some economic indicators. The practical part contains interactive maps, which had helped me to reach the aim of the thesis. In interactive maps are shown supermarkets/hypermarkets Albert, Kaufland, existing pharmacies and hospitals, which are not more than 3 kilometers far form supermarket/hypermarket Albert. I also analyzed factors in each region, such as unemployment rate, number of inhabitants, average monthly salary, etc. and made proper conclusions.
Keywords:
interactive maps; pharmacy chain; supermarket/hypermarket Albert; interaktivní mapy; lékárenský řetězec; supermarkety/hypermarkety Albert
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38648